Resumé från årsmöte den 10 april i Ruskemåla skola

Agne Johansson hälsade välkommen och anbefallde en tyst minut till minne av de funktionärer och medlemmar som avlidit under året. Styrelsens verksamhetsberättelse föredrogs av Agne Johansson. Agne Johansson omvaldes som ordförande. Övriga styrelseledamöter som omvaldes: Kassör Per-Olof Wångmar, Christine Karlsson, Kenneth Jonsson, Kjell Kullander och Nils Elgqvist. Omvalda styrelsesuppleanter Elisabeth Lindblad, Alf Kjellgren, Ingrid von Brandt och Urban Eliasson. Revisorerna Ulf Edberg och Rickard Persson omvaldes. Valberedningen Erik Wångmar och Lars Karlsson omvaldes.

Ulf Edberg talade om att Fågelklubben liksom Agne hade fått ett mail från Golfklubben i Nybro med en önskan om hjälp med att inventera klubbområdets biologiska mångfald. Ulf kan åta sig denna uppgift. Agne hade ordnat välsmakande landgångar och dryck samt kaka med kaffe, tillagat och serverat av Britt-Mari Strömberg och Alf Kjellgren. En mångsidig diskussion om miljöfrågor blev det under fikastunden.

Nils Elgqvist visade dessutom nytagna bilder från Hornsö Ekoparksområdet. Först fick vi se bilder på tjäder och lodjur tagna med åtelkamera. Därefter kom det verkligt konstnärliga bilder på temat svämskogar. Det var foton tagna ned lång exponeringstid som visade trädstammar som var dränkta eller brända, dessutom sjöar och strömmande vatten.