Resumé från årsmöte den 19 april i Ruskemåla skola

Ordföranden Agne Johansson hälsade välkommen och anbefallde en tyst minut till minne av de funktionärer och medlemmar som avlidit under året.

Styrelsens verksamhetsberättelse föredrogs av Agne Johansson. Agne Johansson omvaldes som ordförande. Övriga styrelseledamöter som omvaldes: Kassör Per-Olof Wångmar, Christine Karlsson, Kenneth Jonsson, Kjell Kullander och Nils Elgqvist. Omvalda styrelsesuppleanter Elisabeth Lindblad, Alf Kjellgren, Ingrid von Brandt och Urban Eliasson.

Revisorerna Ulf Edberg omvaldes och Rickard Persson nyvaldes. Valberedningen Erik Wångmar och Lars Karlsson omvaldes.

Agne Johansson avtackade Christine Karlsson med en servettgåva.

En diskussion under övriga punkter om skogsbruk och miljöhänsyn mellan Lars Karlsson, Bo Nyman och Nils Elgqvist.

Kvällen avslutades med att Ulf Edberg berättade och visade bilder från Fågelklubbens resor under 2022.

Styrelsen hade ordnat välsmakande landgångar och dryck samt kaka med kaffe.