Medlemsinformation våren 2023

Vi är glada att Du fortsätter som medlem. Sedan i höstas har det kommit många nya till oss. Välkommen Du som är ny i vår förening! Tidskriften Sveriges natur blev utsedd till Årets tidskrift i fjol. Enbart den ger valuta för medlemsavgiften. Naturskyddsföreningen behövs också som påtryckargrupp när miljövårdsarbetet börjat skäras ner.

ÅRSMÖTE

• Onsdagen den 19 april kl. 18.00 i Ruskemåla skola. Vi bjuder på landgång , dryck, kaffe och kaka. Efter traditionella årsmötesförhandlingar visar Ulf Edberg bilder från Fågelklubbens resor under 2022.

AKTIVITETER

• Vi rekommenderar Nybro-Emmaboda Fågelklubbs aktivitet Fågelskådningens dag söndagen den 14 maj kl. 9.00-11.00 i Linneasjöområdet med mångkunnige Ulf Edberg som ledare. Det blir tillfälle att prova det nya fågeltornet. Ingen föranmälan. Samling vid Simhallens parkering.
  • Innan dess leder Ulf också Ugglekväll torsdagen den 6 april kl. 19.30. Samling vid McDonalds norra parkering kl. 19.30. Åter före midnatt. Ingen föranmälan.
  • Miljökväll onsdagen den 16 augusti kl. 18.00 samlas vi med Christine Karlsson och Kjell Kullander vid Nybro OK:s grillplats i Svartbäcksmåla. Vi upplever en kväll i naturen och diskuterar aktuella miljöfrågor. Ta med eget fika.

Välkomna till våra aktiviteter!

Styrelsen