Resumé från årsmöte den 11 augusti i Ruskemåla skola

Coronapandemin har senarelagt mötet. Stämman beviljade styrelsen ansvarsfrihet för det gångna året. Agne Johansson omvaldes som ordförande. Till styrelseledamöter omvaldes även Per-Olof Wångmar (kassör), Christine Karlsson, Kenneth Jonsson, Kjell Kullander och Nils Elgqvist. Till styrelsesuppleanter omvaldes Elisabeth Lindblad, Alf Kjellgren, Jörgen Karlsson, Ingrid von Brandt och Urban Eliasson. Erik Wångmar och Lars Karlsson omvaldes till valberedningen. Agne Johansson omvaldes till ledamot i Länsförbundets styrelse, med Kjell Kullander som ersättare.

Kenneth Jonsson beskrev sitt LONA-projekt (lokala naturvårdssatsningar), utfört tillsammans med Per Jiborn och Staffan Muller. Drönare gav bra bilder. Det blir fortsättning nästa år, med sökande efter sumpskogar. Nils berättade om årets tjäderspelsstudier. Tre spel har studerats. Många var med och hjälpte till att räkna vid fåglarnas ankomst.  Agne lyfte avslutningsvis fram kommunens bristande hantering av barkborreskadorna.