Medlemsinformation

Vår förenings verksamhet har hittills under året av kända skäl gått på sparlåga. Vi hoppas att Du fortsätter som medlem. Enbart tidskriften Sveriges natur ger valuta för medlemsavgiften. Nils Elgqvist och Kenneth Jonsson med medhjälpare har även i år varit aktiva i naturvårdsarbetet. De berättar om det på vårt senarelagda årsmöte.

ÅRSMÖTE

Onsdagen den 11 augusti kl. 18.00 i Ruskemåla skola där är det gott om utrymme. Ta med något att äta.

Efter traditionella årsmötesförhandlingar så berättar Nils Elgqvist om årets tjäderspelsstudier. Kenneth Jonsson beskriver sitt projekt Våtmarker längs Alsterån.

MILJÖKVÄLL

Onsdagen den 1 september kl. 18.00 samlas vi med Christine Karlsson och Kjell Kullander vid Nybro OK:s grillplats i Svartbäcksmåla. Vi upplever en kväll i naturen och diskuterar Miljövårdsfrågor.

Ta med eget fika!

Vi ses hälsar Styrelsen