Medlemsinformation

Vi är 276 medlemmar i Nybro kommun, en ökning med 5. På Riksföreningens uppdrag sände vi in en sammanställning av yttranden om den stora kraftledningen till Energimarknadsinspektionen.

Nils Elgqvist i vår styrelse har med nya metoder funnit ytterligare tio tjäderspelplatser i Nybro och Uppvidinge kommuner. Sommaren 2018 var, som alla märkte ,varm och vattenfattig. Flera aktiviteter i detta medlemsblad handlar därför om vatten.

KLASSISKA UTFLYKTER som ordnas av Nybro-Emmaboda Fågelklubb och som vi är tacksamma att vi får vara med på:
UGGLEKVÄLL torsdag den 4 april. Samling vid Mekonomen i Nybro kl. 19.30. Slut före kl. 24.00. Ingen föranmälan. Ledare Ulf Edberg.

FÅGELSKÅDNINGENSDAG söndag den 12 maj. Som vanligt besöks Linneasjön och Maden. Samling vid Simhallens parkering kl. 9.00. Åter ca 11.00. Ingen föranmälan.

VÅR EGEN UTFLYKT onsdagen den 24 april kl. 18.00 samlas vi med Christine Karlsson och Kjell Kullander som ledare vid Nybro OK:s grillplats i Svartbäcksmåla. Vi upplever en kväll i naturen och diskuterar angelägna miljöfrågor. Samling för samåkning vid Kulturhuset (Folkets hus) kl. 17.45. Ta med dryck. Föreningen bjuder på korv med bröd.

Vi rekommenderar också Miljökvällen som Nybro kommun och Södra skogsägarna arrangerar med temat Skogens vatten onsdagen den 27 mars kl. 18.00-21.00 på Kulturhuset Kristallen. Medverkande är Lennart Henrikson, Bo Nyman, Olof Persson och Renate Foks.

Ta gärna med vänner och bekanta till våra utflykter!