Resumé från årsmöte den 21 mars 2018 på Café Mosebacke

Mötet inleddes med att Johnny Häggqvist berättade om hur man överlever ute i naturen. Vatten, kolhydrater, eld och rätt klädsel var det som Häggqvist talade om att man behöver. Han visade också många exempel på den utrustning som man bör ha i nödlägen.

Efter en välsmakande förtäring leddes årsmötesförhandlingarna av Christine Karlsson.

Styrelsen omvaldes i sin helhet, med Agne Johansson som ordförande och P-O Wångmar som sekreterare och kassör samt som övriga ledamöter Christine Karlsson, vice ordförande, Kenneth Jonsson, Kjell Kullander och Nils Elgqvist. Agne Johansson föredrog verksamhetsberättelsen som visade att föreningen har haft ett aktivt år. Han talade också om att han på Naturskyddsföreningens uppdrag samlar in information om verkningarna från de kommuner som berörs av den av Svenska Kraftnät föreslagna luftledningen.

Därefter berättade Nils Elgqvist och visade bilder under rubriken ”Nyfunna guldkorn i naturen”. Han visade fantastiska foton med björkar i snö, våtmarker i norra delen av kommunen, räv och rådjur och dessutom tips om fototeknik.

Till sist tackade Agne Johansson de medverkande med blommor.