Aktiviteter våren 2017

Vi är nu 289 medlemmar i Nybro kommun.

Klassiska utflykter som ordnas av Nybro-Emmaboda Fågelklubb och som vi är tacksamma att vi får vara med på.
a) Ugglekväll torsdagen den 30 mars. Samling vid Preem i Nybro kl. 20.00. Slut före kl. 24.00. Ingen föranmälan krävs. Ledare Ulf Edberg, tel. 15923.
b) Fågelskådningens dag söndagen den 14 maj. Det är 20:e gången nu och som vanligt besöks Linneasjön och Joelskogen. Samling vid simhallens parkering kl. 09.00. Åter ca 11.00. Ingen föranmälan krävs. Ledare Ulf Edberg.

Vår egen utflykt:
Utflykt till S:t Sigfrids källa torsdagen den 13 april. Samling för samåkning vid Kulturhuset (Folkets hus) kl. 18.00. Ta med fika. Ledare är Christine Karlsson och Kjell Kullander. De kommer att berätta om geologin och källan i historien.

Vi rekommenderar geologen Jan Mikaelssons geologiska vandring längs Storgatan. Den kallas ”Om Nybros graniter, porfyrer och sandstenar”. Kulturguide är Christine Karlsson avseende bebyggelsen. Vandringen hålls två söndagar den 7 maj kl. 11.00-12.30 och den 21 maj kl. 15.00-16.30. Samling sker på torget. Kostnaden är 100 kr per person.

Ta gärna med vänner och bekanta på våra utflykter.